Od września 2023 r. Piotr Kaznowski obejmie stanowisko Dyrektora Zarządzania Kategorią i Marketingu i dołączy do Zespołu Zarządzającego Mars Wrigley regionu obejmującego 11 krajów centralnej i wschodniej Azji. Czytaj więcej »
Od września 2023 r. Piotr Kaznowski obejmie stanowisko Dyrektora Zarządzania Kategorią i Marketingu i dołączy do Zespołu Zarządzającego Mars Wrigley regionu obejmującego 11 krajów centralnej i wschodniej Azji. Czytaj więcej »
Od lat w przestrzeni publicznej powtarzana jest narracja, że art. sprzedawane w małych sklepach, na bazarach lub straganach są droższe niż w sieciach handlowych. Jednak badania dowodzą, że konsumenci wciąż chętnie robią codzienne zakupy na lokalnych placach. Większość chodzi tam po świeże i naturalne artykuły, ale licząc też na to, że będzie taniej niż w sieciówkach.... Czytaj więcej »
Wysoka inflacja i rosnące koszty prowadzenia działalności, podobnie jak kwartał wcześniej, pozostają największymi bolączkami polskich firm. W Barometrze EFL na III kwartał br. wskazuje na nie odpowiednio 90% i 65% zapytanych. Co dziesiąty przedsiębiorca obawia się mniejszej sprzedaży swoich produktów i usług, taki sam odsetek wskazuje na nowe, niekorzystne rozwiązania... Czytaj więcej »
W lipcu 2023 r. wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o prawie 6% wyższa niż przed rokiem, chociaż liczba transakcji spadła o 4%. - wynika z danych PIH i CMR Panel. Czytaj więcej »
Polska to strategiczny punkt na inwestycyjnej mapie brytyjskiego giganta tytoniowego Imperial Brands, do którego należą w kraju spółki Imperial Tobacco. Po Poznaniu, Radomiu i Warszawie firma postawiła również na Kraków, rozwijając tam globalne centrum usług – część globalnego modelu operacyjnego, odpowiadającego za działania finansowe koncernu. Pracę znalazło tam już 100... Czytaj więcej »
Jak pokazuje najnowszy raport, przygotowany na podstawie 70 tys. cen, w lipcu codzienne zakupy rdr. zdrożały średnio o 15,5%, a same art. żywnościowe i napoje bezalkoholowe – o niespełna 15%. To mniejsze zwyżki niż notowane w czerwcu czy maju, ale konsumenci wciąż słono płacą za podstawowe produkty. Widać zatem, że dynamika wzrostu cen spada, ale w sklepach wciąż jest drogo.... Czytaj więcej »
Z początkiem września do zespołu Grupy Eurocash dołączy Hugo Mesquita, manager z ponad 20-letnim, międzynarodowym doświadczeniem. Obejmie stanowisko Dyrektora Generalnego Delikatesów Centrum – będzie odpowiedzialny za rozwój ponad 400 sklepów własnych sieci. Czytaj więcej »
Kolejny raz policyjne dane przynoszą złe informacje. Wciąż rośnie liczba kradzieży sklepowych. Z danych KGP wynika, że w I połowie br. odnotowano blisko 24 tys. przestępstw i ponad 136 tys. wykroczeń kradzieży w sklepach. To odpowiednio o przeszło 39% i blisko 22% więcej niż w analogicznym okresie ub.r. Jak tłumaczą eksperci, główne powody tego stanu rzeczy to ubożenie... Czytaj więcej »
Bogdan Gałuszka, specjalista z ponad 25-letnim doświadczeniem w branży handlu detalicznego, objął stanowisko Dyrektora Działu Marek Własnych w Intermarché. Będzie odpowiedzialny za realizację strategii sieci w zakresie private labels. Czytaj więcej »
Stock Polska rozpoczął współpracę z Fratelli Branca Distillerie SPA – światowej sławy włoskim producentem alkoholi destylowanych i likierów, który działa w branży spirytusowej od ponad 175 lat. Szerokie portfolio Stock Polska powiększyło się między innymi o kultowy Bitter Fernet Branca. Czytaj więcej »
Według najnowszych danych, w sądach okręgowych w całej Polsce liczba czynnych spraw frankowych na początku czerwca br. dobijała do 120 tys. Najwięcej zarejestrowano ich w SO w Warszawie – blisko 45 tysięcy, a także w Gdańsku i Poznaniu – ponad 11 tys. i blisko 9 tys. Z kolei w większości tego typu sądów odnotowano średnio po kilkaset spraw. Jak oceniają eksperci, to sporo,... Czytaj więcej »
Przychody gastronomiczne w restauracjach zarządzanych przez Sfinks Polska, należących do sieci SPHINX, Chłopskie Jadło, Lepione Pieczone by Chłopskie Jadło oraz The Burgers, wzrosły w lipcu o 8% r/r i wyniosły 17,72 mln PLN. To wynik wypracowany przez 75 lokali, czyli o 7 mniej niż rok wcześniej. Narastająco, w miesiącach styczeń – lipiec br. sprzedaż tych sieci osiągnęła... Czytaj więcej »
Dane za drugi kwartał 2023 r. potwierdzają pewną pozytywną tendencję w polskiej gospodarce. Rośnie optymizm konsumentów - najnowszy odczyt wskaźnika Consumer Confidence Index (CCI) za czerwiec 2023 r. przebił psychologiczną barierę i wyniósł 100,6 pkt. Widać zatem wzrostowy trend, który również potwierdza najnowszy odczyt Barometru Nastrojów Konsumenckich GfK. Wskaźnik za... Czytaj więcej »
Gobarto ma bezwarunkową zgodę UOKiK na dokonanie koncentracji polegającej na przejęciu kontroli nad Al Ba Podlaskie Centrum Mięsne Żuraw i Gryko sp. j. oraz nad Franko Dystrybucja sp. z o.o. - czytamy w komunikacie Gobarto. Czytaj więcej »
Obawy przedsiębiorców związane z inflacją pozostają wysokie, choć grupa inflacyjnych pesymistów zmniejsza się. Z Barometru EFL na III kwartał tego roku wynika, że 50,5% firm uważa, że kondycja ich biznesu w najbliższych miesiącach pogorszy się przez rosnące ceny. To o 8 pp. mniej niż kwartał wcześniej. Najbardziej zagrożone inflacją są firmy handlowe i HoReCa (po 59%... Czytaj więcej »
Sokołów S.A., który od lat sukcesywnie realizuje strategię zrównoważonego rozwoju, stawia na energię pozyskiwaną w sposób przyjazny dla środowiska. W sześciu zakładach firmy, zlokalizowanych w całej Polsce, trwają prace związane z budową instalacji fotowoltaicznych. To kolejne już inwestycje, w ramach których Sokołów efektywnie ogranicza zużycie surowców naturalnych. Czytaj więcej »
Grupa Manufaktura Piwa Wódki i Wina składa do sadu wniosek o uruchomienie postępowania zatwierdzającego układ z wierzycielami, w ramach postępowania restrukturyzacyjnego. Jak czytamy w komunikacie spółki, celem wniosku jest ochrona aktywów należących do spółek Grupy przed zapowiadanymi przez część wierzycieli wnioskami o upadłość, jak również przed politycznie motywowanymi... Czytaj więcej »
W I półroczu br. w gazetkach największych na rynku formatów było o kilkanaście procent mniej promocji niż rok wcześniej. Tak wykazała analiza ponad miliona akcji promocyjnych. Okazji do oszczędzania ubyło wszędzie, ale najbardziej w sklepach RTV-AGD. Tam liczba rabatów skurczyła się o przeszło 22% rdr. W hipermarketach „zniknęło” ponad 15% promocji. Cięcia powyżej 10%... Czytaj więcej »
Izabella Rokicka, dotychczasowa Dyrektorka Komunikacji, została nominowana na stanowisko Dyrektorki Komunikacji, Zrównoważonego Rozwoju i Public Affairs. Ta decyzja jest odpowiedzią na strategiczne priorytety określone w globalnej strategii Carrefour 2026. Czytaj więcej »
W 2022 r. wartość rynku HoReCa wzrosła z dwucyfrową dynamiką, wynika z najnowszego raportu PMR pt. „Rynek HoReCa w Polsce 2023. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2023-2028”. Stało się tak dzięki stopniowej odbudowie ruchu turystycznego i dobrej sytuacji na rynku pracy. Istotnym czynnikiem był również wzrost cen usług gastronomicznych, w związku z czym nominalnie dynamika... Czytaj więcej »
W 2022 roku sieć ALDI odnotowała wzrost przychodów netto ze sprzedaży towarów i materiałów o ponad 35% w porównaniu do roku ubiegłego, jednoczesny wzrost wydatków na inwestycje o 36%, oraz kosztów zatrudnienia o 46,1 mln złotych. Podatek handlowy w wysokości 26,2 mln złotych oraz 50 nowych sklepów i nowe centrum dystrybucyjne w Bydgoszczy. Czytaj więcej »
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny postawił zarzuty Jeronimo Martins Polska, właścicielowi sieci Biedronka. Jak czytamy w komunikacie Urzędu, konsumenci nie otrzymali rzetelnych informacji na temat zasad promocji „Magia Rabatów Zabawki i Książki – Voucher”. Poprzez skomplikowane warunki, sposób ich przedstawiania i niepełne komunikaty o zasadach promocji spółka mogła naruszać... Czytaj więcej »
Anna Radowicka objęła obowiązki PR Managera ds. korporacyjnych w firmie Herbapol-Lublin S.A. Do jej głównych zadań należy opracowanie i realizacja strategii komunikacji firmy oraz dbałość o relacje z otoczeniem. Jednocześnie Anna Radowicka pozostaje na stanowisku PR & Social Media Managera, które piastuje od 2022 roku. Czytaj więcej »
Jak wynika z danych PMR dla Grupy Eurocash, rynek spożywczy w Polsce rośnie z roku na rok, na czym korzystają przede wszystkim centralnie zarządzane sieci supermarketów i dyskontów, które otwierają wciąż nowe placówki. Wzrost wartości koszyka zakupowego wynika jednak przede wszystkim z wysokiej inflacji, z którą borykają się wszystkie podmioty handlowe. Tym samym coraz trudniej... Czytaj więcej »
Eric Hémar, prezes i dyrektor generalny ID Logistics, komentuje: „W kontekście spowolnienia popytu konsumpcyjnego w Europie, nasza firma odnotowała organiczny wzrost dzięki dynamicznej strategii generowania przychodów i doskonałej pozycji na rynkach międzynarodowych. Podpisaliśmy też nowe umowy z międzynarodowymi klientami, których teraz będziemy wspierać w ich wdrażaniu. Dziś... Czytaj więcej »
O blisko 16% w ujęciu like-for-like wzrosła sprzedaż sieci Intermarché w pierwszym półroczu br. W tym samym okresie obroty szyldu Bricomarché wzrosły o 2,6%, co na trudnym i spowalniającym rynku DIY przełożyło się na wzrost udziałów rynkowych. Czytaj więcej »
Subindeks Barometru EFL dla sektora HoReCa na III kwartał br. wyniósł 50,2 pkt., o 4,4 pkt. więcej niż kwartał wcześniej. Jest to najwyższy odczyt od roku, kiedy w lipcu 2022 roku wyniósł dokładnie tyle samo, i najwyższy wśród 6 badanych branż. Co czwarty hotelarz lub restaurator spodziewa się większej liczby gości, podczas gdy kwartał wcześniej nikt na to nie liczył, a co... Czytaj więcej »
Kilkaset tysięcy ludzi, trzy dni pełnych radości i niezapomnianej atmosfery - to wszystko czeka na uczestników Pol’and’Rock Festival 2023, najpiękniejszego Festiwalu Świata, który odbędzie się w Czaplinku, w dniach 3-5 sierpnia. Transgourmet Foodservice i Selgros HoReCa zostali Partnerami Gastronomicznymi tego wyjątkowego wydarzenia. Czytaj więcej »
W I półroczu br. codzienne zakupy rdr. podrożały średnio o ponad 20%, a same art. spożywcze i napoje – o równe 20%. Tak wynika z analizy przeszło 460 tys. cen sklepowych. Na 17 kategorii zanotowano aż 16 dwucyfrowych wzrostów. Największy z nich dotyczył warzyw i wyniósł ponad 32%. W czołówce drożyzny widać też karmy dla zwierząt, chemię gospodarczą, dodatki spożywcze i... Czytaj więcej »
Przedsiębiorcy handlujący na straganach i targowiskach ostatnio lepiej regulują swoje zobowiązania w bankach i u dostawców. Od maja 2022 do maja 2023 suma ich nieopłaconych w terminie zobowiązań zwiększyła się mniej niż w całym handlu, co jest całkiem dobrym wynikiem - biorąc pod uwagę dotychczasową tendencję oraz wysoki wzrost cen żywności, będącej towarem najchętniej... Czytaj więcej »
Roman Wasilewski, właściciel firmy Wódki Regionalne...
Agata Woźna-Sikorska, Commercial Director, Otmuchów Group...
Andrej Chovanec, Prezes Zarządu, Browar Pilsweizer...
Wywiad z Adamem Imielskim, Prezesem Kraft Heinz Polska....
Rozmowa z Jackiem Wyrzykiewiczem, PR & Marketing Services...
Maspex Romania SRL, spółka należąca do Grupy Maspex...
Wygodne dostawy w ciągu maksymalnie 30 minut, bogaty wybór...
Kurczący się rynek piwa może mieć poważne reperkusje –...
Aż 78% Polaków jest zainteresowanych samozbiorami. Jaki z...
Już 1 października tego roku zwrócimy pierwsze opakowania za...
Podczas walnego zgromadzenia udziałowców zapadła decyzja o...
Wyobraź sobie poranek z filiżanką aromatycznej kawy… a...
Tym razem marka zaprasza do wspólnej muzycznej podróży z...
Spółdzielnia Mleczarska Mlekpol rozszerza ofertę jogurtów...
Nowe, ręcznie produkowane, Karmelki Miętowe Extra Strong 105...
Trójstronne etykiety dla całej linii serów topionych w...
Lubelska Chill i Żołądkowa Gorzka w nowych odsłonach...
Cymes Tłocznia wprowadza letnie nowości – trzy soczyste...
Czasem wystarczy godzina tygodniowo, by ktoś uwierzył, że...
Tysiące przejechanych kilometrów, dziesiątki godzin...
Pełnia smaku piwa nie wymaga alkoholu. ...
Ruszyła 5. edycja akcji konsumenckiej „Wilczki Rodowita”...
„30 lat razembycia”...